Què hi ha?

En aquest apartat podràs trobar informació en diferents suports, activitats de dinamització, recursos d’organització i gestió... que poden ajudar a fer de la biblioteca un entorn adequat per aprendre, gaudir i compartir. Des del menú lateral podràs accedir a les diferents temàtiques.

 

Com ho trobo?

Si tens dificultats en localitzar allò que busques pots trobar suport amb el cercador... i sempre ens pots acabar consultant fent-nos una trucada (972.41.35.69) o enviant un correu electrònic (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.).

 

Vols anar a...

 

o al...

 

Una mirada nova sobre les oportunitats de treballar la lectura que ofereixen els llibres de coneixements, les pantalles dels dispositius electrònics i els còmics i àlbums il·lustrats.
Adreçat principalment a mestres i professorat i publicat en el marc del programa LECXIT (www.lectura.cat) de la Fundació Jaume Bofill, la Fundació La Caixa i el Departament d'Ensenyament.

Llegiu-ne més...

La biblioteca escolar ha de proporcionar als usuaris i usuàries un entorn funcional i atractiu que n’afavoreixi i en potenciï la funció educativa. L’espai ha de permetre la convivència de les diverses funcions de la biblioteca escolar com espai de trobada, espai formatiu i espai per compartir lectures i treballar amb la informació.

La biblioteca escolar ha de facilitar lliure accés a tot l'alumnat del centre educatiu i a la resta de la comunitat educativa; en aquest sentit, la seva ubicació, disseny i equipament hauran de satisfer les necessitats d’accessibilitat de tots els usuaris, d’acord amb la normativa vigent.
L'associació L'Amic de Paper proposa els deu punt fonamentals per posar a punt la biblioteca d'un centre educatiu.

Llegiu-ne més...

 

 

L’Epèrgam no permet fer l'estadística del préstec. És a dir no té una funció pròpia que permeti a una escola o institut saber quins llibres han llegit els seus alumnes o quin podria ser el top ten de les lectures al llarg del curs. Però, hi ha un procediment per saber quins llibres ha llegit un alumne o ha utilitzat un docent al llarg d'un curs.

Llegiu-ne més...