Proposta que vol oferir al professorat una eina de reflexió sobre algunes de les activitats que propicien la implicació de l’alumne en la lectura i, de retruc, faciliten l’adquisició de l’hàbit lector, amb la finalitat d’orientar o reorientar la seva tasca docent i establir línies de continuïtat amb la família i l’entorn.
- Quin és el paper d'una biblioteca 2.0?
- Quins són els seus àmbits d’actuació?
- Quins són els punts febles i els forts de la nostra biblioteca 2.0?
- Quines són les eines més adients per desenvolupar la biblioteca digital?
- Com ho hem de fer per crear i compartir arxius?
- I per participar i col·laborar amb la biblioteca?
- Quines són les xarxes socials que podem utilitzar?
Pautes per a les biblioteques d'infantil, primària i secundària per facilitar l'organització dels documents i la localització a les prestatgeries d'una forma sistemàtica i amb uns criteris unificats. La utilització d'aquest document és millor fer-la d'acord amb la biblioteca pública de l'entorn.
Els pictogrames permeten identificar d'un sol cop d'ull la temàtica dels documents. Utilitzats en els llibres de coneixements del fons infantil els ajuden durant el seu creixement a reconèixer-los més ràpidament i relacionar-los amb la Classificació Decimal Universal o CDU a mesura que van fent-se més grans